tisdag 25 maj 2010

Dagen idag.

Köpte skolkårens canvas bag. Ja, smickrande love handles där.

Köpte tre anteckningsböcker på favoritbutiken. (duh)

Upptäckte detta på tygpåsen. By purchasing this item you are ensuring that cotton farmers in the developing world can improve their livelihoods. Känns fint.

Läste DN och kände att SvD kanske inte alltid är den bästa tidningen after all. Estetiskt så ligger SvD alltid sju steg före däremot.


Som sagt.
Störig sak: nästan alla intervjuade barn i bilagan svarade ja på frågan finns gud. Tjejen ovan var en av de få som inte sa att hon går i kyrkan. Hon är ju hindu visserligen så det hade ju varit rätt konstigt om hon hade gjort det. Ändå. Hur är det med utbildningen egentligen?
Kul grej förresten det här med barnatro, ni vet, att man tror på Gud och andra sagor när man är liten. Jag trodde aldrig på Gud. Jag kände alltid att okej, Jultomten kan ju funka, men hela den här grejen med Gud? Snälla nån, tror ni jag är dum bara för att jag är fyra och ett halvt år gammal?
En annan kul grej: Bland de tillfrågade fanns två muslimer. Måste jag påpeka att det finns ungefär 1,5 miljarder muslimer i världen? Två miljarder kristna representerades av sex barn och en och en halv miljard muslimer representerades av två barn. Femton miljoner judar representerades av ett barn. En miljard hinduer representerades också av ett barn.
Vilken tur att det inte egentligen handlade om religion, annars kunde jag ju blivit arg.

Sjuhundratusen rastafarianer fick ingen representant alls. Skandalöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar