måndag 21 juni 2010

30 questions about your top 30 (last.fm)!



1. How did you get into 29? Neil Young. Jag vet verkligen inte. Jag hittade Harvest i föräldrarnas LP-samling och kände igen namnet.
2. What was the first song you ever heard by 22?
The Slaves. Troligtvis Suicide.
3. How many albums by 13 do you own? Fleet Foxes. Inte ett enda. Eller jag har ju allt på datorn men det räknas inte.
4. What is your favorite song by 5? Markus Krunegård. Lika Barn Leka Bra.
5. What is your favorite song by 15? Bruno Coulais. Les Avions En Papier.
6. Is there a song by 6 that makes you happy? Detektivbyrån. Ja, typ alla. Kärlekens Alla Färjor till exempel.
7. What is your favorite song by 10? Monsters of Folk. Temazcal eller kanske His Masters Voice. (Muhammed rolling dice with Christ at twilight måste ju vara den bästa textraden på länge)
8. What is a good memory you have involving 8? Flight of the Conchords. Att se dem live.
9. Is there a song by 19 that makes you happy? Laakso. Tveksamt faktiskt, eller jo, High Drama.
10. How many times have you seen 26 live? Yann Tiersen. Ingen.
11. What is the first song you heard by 23? Gorillaz. 19-200 låg på en Absolute Music-skiva som jag hade en gång i tiden.
12. What is your favorite album by 11? Melody Gardot. My One And Only Thrill.
13. Who is your favorite member of 1? The Beatles. George Harrison! (Fast jag ska snart se Paul live och det är inte heller fy skam)
14. Have you ever seen 14 live? Mattias Bärjed. Njä, inte som soloartist, men jag har sett The Soundtrack of Our Lives två gånger.
15. What is a good memory involving 27? Belle & Sebastian. När jag låg i hängmattan och lyssnade på Tigermilk och sket i allt skolarbete precis innan sommarlovet.
16. What is your favorite song by 16? Hockey. Work. Åhåhå underbar sång.
17. What is your favorite album by 18? The Doors. L.A. Woman är det enda albumet jag har så det blir väl det.
18. What is your favorite song by 21? Björk. Oj, omöjligt. I've Seen It All dyker upp i huvudet men jag gillar en massa låtar.
19. What is the first song you heard by 25? A.R. Rahman. O...Saya skulle jag tro, det är väl den första låten man hör i Slumdog Millionaire?
20. What is your favorite album by 2? Blur. Think Tank. (Men 13 och The Great Escape är också bra)
21. What is your favorite song by 3? The Soundtrack of Our Lives. Psychomantum x2000. Den kan nog mycket väl vara min favoritlåt i världen. Alla artister.
22. What is your favorite song by 30? Iron & Wine. Belated Promise Ring. Fint som tusan.
23. How many times have you seen 17 live? Nick Drake. Aldrig. (Dessutom svär jag att av de 130 låtar av honom som jag lyssnat på så är nästan hundra Pink Moon)
24. What is the worst song by 12? David Bowie. Vet inte, jag undviker hans åttio- och nittiotal av en anledning.
25. What was the first song you heard by 28? John Williams. Star Wars Main Theme. YEEEAHHHH!
26. What is your favorite album by 7? Bob Dylan. Blood On The Tracks.
27. What is your favorite song by 24? Upp Till Kamp! Någon av overtyrerna eller reqviemarna kanske. Pistol Dreams kanske. Egentligen existerar inte den här artisten, det är Mattias Bärjed, Fanny Risberg, The Heartbreakers och The Tallest Man on Earth och så.
28. Is there a song by 9 that makes you happy? Acid House Kings. Do What You Wanna Do.
29. What is your favorite album by 4?
Simon & Garfunkel. Parsley Sage Rosemary and Thyme dök upp i huvudet, vet inte om det egentligen stämmer.
30. How many albums do you own by 20? Teddybears. Ett, Fresh.

1 kommentar: