lördag 12 juni 2010

#336

Jag fick en webcam när jag fyllde år i torsdags. Jag har testat den på chatroulette, inte så roligt. Men idag testade jag den på skype och den fungerade alldeles utmärkt. Videon funkade fint men konversationen var väl inte lysande. De två snyggaste människorna i världen (eller i alla fall Eurasien) har ju naturligtvis lite svårt att inte stirra på varandra, och då blir ju konversationen lidande.
Jag fick se vad som ligger på ett skrivbord i en annan del av världen. En playstationkontroll och en iPhone, inte så spännande kanske. På mitt skrivbord ligger ett stort antal förpackningar med bindis, ett glasögonfodral, en Beatles Monobox, en hårborste, en tunnelbanekarta från London och en stor hög med pokémonkort, plus en massa andra saker.
Men allt det är ju inte webcamens fel. Det är ju typ ödets ironi eller nåt.

Jag leker med min kamera. Kul.

För övrigt så lyssnar jag på Kent just nu. Det trodde jag ju aldrig att jag skulle kunna göra igen efter att ett projekt jag hade med ett kentfan i nian gick käpprätt åt skogen. Avtryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar