fredag 9 juli 2010

#362

Jag har en del facebookkompisar som backpackar runt i världen. Jag kollar längtande igenom deras Indienfotoalbum. Ibland finns det bilder på skyltar vars text jag med en nätt ansträngning stavar mig igenom. Ibland förstår jag orden. Till exempel så kan jag kanske se att reklamen på bussen mellan Ganpatipule och Goa talar om för mig att jag borde köpa all purpose garam masala. De allra flesta skulle bara kunna läsa den första delen. All purpose.
Fast jag vet fortfarande inte vilket företag som tillverkar denna fantastiska all purpose garam masalan. Loggan är skriven i ett otroligt avancerat typsnitt så jag vet bara att det slutar med ett I.

Det var bara det. Jag kan läsa skitenkla texter som "het kryddblandning" och "mannen kör inte bil" på hindi. Och jag är lite stolt.

[Här tänkte jag lägga in en bild från en av dessa backbackande facebookkompisarna, men sen ville jag inte stjäla den så skamlöst. Och dessutom så är det bara jag som tycker det är roligt med bilder av reklamer för indiska telefonbolag.]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar