fredag 27 augusti 2010

Det här är inte ett skämt.


Alla som ens sneglar åt Sverigedemokraterna får en fet käftsmäll och en föreläsning av mig. Några av de bästa människorna jag känt i mitt liv är muslimer och jag tycker SD kan ge fan i fucking islamofobi.
Det här är det dummaste jag har sett.
Och jag går ändå förbi Nationaldemokraternas lappar med "Vill du ha 60 miljoner Turkar i EU?" varje dag. Jag vill ha så många turkar som möjligt i EU, tack.

On another note så såg jag idag en skäggig man som rev ned PPs och F!s valaffischer och klistrade upp lappar om gratis yoga istället. Hans inställning till löjliga partier var trevlig.
Jag kommer få kommentarer från arga pirater nu. Jag skiter i er, jag tycker ni har fel, ledsen.
Och det är faktiskt SD som är fienden nu.

3 kommentarer:

  1. Jag håller förvisso med dig om att Sverigedemokraterna är dumma i huvudet, och kan ta sig någonstans. Jag håller även med om att deras reklamfilm är bland det dummaste jag sett. Dock tycker jag din inställning till ”löjliga partier” är obehaglig.

    Det är inte för att jag själv sympatiserar med Piratpartiet eller Feministiskt initiativ, utan i första hand för att det faktiskt handlar om demokrati. Jag uppfattar det som att du menar att det är okej att riva ned affischer från Piratpartiet eller Feministiskt initiativ, antingen för att de är löjliga eller för att de inte har representation i riksdagen.

    Att sätta upp affischer är en del i det demokratiska spelet. Det är en del i den fria opinionsbildningen. På vilka grunder tycker du att de partier som har ”löjliga” åsikter ska utestängas från demokratin?

    Att du tycker att Piratpartiet har fel är tråkigt, men ingenting jag tänker argumentera mot nu. Däremot undrar jag hur du resonerar när du menar att det är bra att motverka PP och F!, med hänvisning till att det är SD som är fienden.

    Vore det inte bättre att låta affischer för andra partier sitta uppe, och på så sätt locka folk till att rösta på PP snarare än SD? Vi vet att det finns en viss rörlighet mellan dessa partier, och delar av målgruppen är densamma (trots att politiken är rent motsatt).

    SvaraRadera
  2. Du väljer alltså pensionsbromsen. Varför anser du att svenska fattigpensionärer ska prioriteras lägre än utlänningar som aldrig har bidragit till det svenska välfärdssystemet?

    SvaraRadera
  3. Jag väljer ingen broms. Invandring kostar inte så jävla mycket som SD säger. Invandrarna bidrar mer än de kostar.

    SvaraRadera