söndag 5 september 2010

Eftersom alla är så intresserade av att lära känna mig.


Du heter: Ylva
Smeknamn:
Johanna kallar mig Misp. Ibland är jag Ylkar.
Låt som när du är ledsen sörjer till:
Sail Away med David Gray eller något med Erik Satie.
Beroende av:
En del människor.

Vad tror folk om dig? Jag är ganska självutlämnande. Jag är högljudd. Folk tror med rätta att jag är en attention whore.
Stämmer det?
Ja.
Vad får du oftast komplimanger för?
Mina ögon. Mina t-shirttryck. Mina grymma people skills. (det sista var förresten ett skämt)
Hur imponerar man på dig?
Genom att våga tycka själv och inte alltid vara så himla PK. Jag blir rätt impad av folk som kan spela instrument bra också. Och genom att inte inskränka sig till en enda musikstil.
Brukar du skratta för dig själv?
Bara om det är något brutalt roligt.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
"Haha, indeed, surprise ;)"
Var bor du?
Stockholm.
Trivs du där?
Ju längre tiden går desto mer inser jag att jag har svårt för att leva i städer utan vatten, men jag skulle nog överleva på andra ställen också.
Hur svarar du i mobilen?
typ "hejdeeylva "
Vem ringde du senast?
Min kompis som inte fick svara för telefonräkningens skull.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Samtalet var en halvtimme så jag vet inte riktigt. Lite olika saker. Mest "so... umm...".
Antal timmar sömn i natt:
Typ tio.
Sov du ensam:
Som alltid. (yeah jag har ett liv)
Brukar du komma i tid:
Ibland.
Hur känner du dig nu:
Sådär som man för det mesta känner sig på söndagar.
Vanligaste färg på dina kläder:
Hur ensidig får man vara? Typ blått kanske eftersom jag nästan alltid har min blåa kofta på mig.
Vad tycker du om fötter:
De är väl okej. Jag river i mina tånaglar.
Vad saknar du:
Samma som jag är beroende av.
Hade du en bra kväll igår:
Ja, kollade på en Josef Fares-film med typ sju-åtta kompisar.
Favorit dryck på morgonen:
Earl Grey.
När brukar du oftast gå och lägga dig:
Det beror på om jag pratar i telefon halva natten eller inte.
Är du blyg?
Nej, fast ibland är jag asocial.
Sysslar du med någon idrott:
Nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag har i vilket fall aldrig upplevt det. Men vaddå, all kärlek måste ju inte vara stark och äkta. Gillande är bara en annan form av kärlek, och jag gillar folk vid första ögonkastet ibland.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Oj. Heh... Jag skulle testa en del grejer, let's leave it at that.
Är du nöjd med ditt liv:
Hyfsat.
Är du bortskämd:
Ibland, oftast inte.
Vad gör du i morgon:
Har en enda lektion och en låååång håltimme innan valdebatten.
Vad är det värsta du vet?
Avstånd, tidszoner och ofungerande teknologi.
Har du bra vänner och äkta vänskap?
Yes, jag har gjort mig av med alla fejkade vänner. Insh'allah.
En speciell dag du minns: Andra dagen i London i somras. Fast det är väl natten jag kommer minnas mest.
Du samlar på:
Inget särskilt. Skräp som betyder något för mig på något avlägset plan, som typ pressade körsbärsblommor från Kungsträdgården och flygblad från moskén i Regents Park.
Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Det beror på vad jag är arg/ledsen över. Oftast vill jag prata med en kompis som är ganska svår att få tag på, det är problematiskt.
När grät du senast: I torsdags. Frustration eller något.
Vad skulle du göra om du vann en miljon:
En miljon räcker ju inte så långt, men bara jag kan betala för ett visum och en enkelbiljett till Indien så är jag nöjd.
Vill du gifta dig:
Om jag inte har gift mig än när jag är fyrtio så har jag lovat att gifta mig med Agnes. (Nej men allvarligt talat: I wouldn't mind)
Vill du ha barn:
Jag och Agnes ska adoptera ett kinesiskt barn som ska heta Bruce Lee. Om vi får ett indiskt barn så ska han heta Amitabh. (Och allvarligt talat igen då: någon gång vill jag nog det, men inte än på ett bra tag.)
Är du musikalisk?
Ja, ganska.
Vad dricker du helst när du är törstig:
Läsk, Vatten, Mjölk. Det är olika.
Bor dina föräldrar tillsammans:
Ja.
Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Det har jag säkert. Eller jag har aldrig fattat uttrycket. Man kan ju inte somna av att gråta väl?
Biter du på naglarna:
Inte när jag har fint nagellack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar