onsdag 1 september 2010

Someone told me it's all happening at the zoo.

På Hauptstadt Zoo fotade jag, som brukligt är, en massa djur, det har varit så mycket att gå igenom så jag har inte orkat förrän nu. Det blev för många bilder ändå.
Elefanter fotade jag i massor. Deras hus ser väldigt DDR ut.

Det fanns indiska, vita, och svarta noshörningar. De indiska var mitt uppe i något kinky tror jag.

Som sagt. De var lite våldsamma innan det blev något.

Girafferna var lite snällare, dessa två höll på och gosade med varandras halsar, sedan gick de över till annat. Jag har bilder på det också, men jag tänker faktiskt inte ladda upp dem.

Elefanterna fick jobba lite för sin mat. Den lilla ville inte. (fast han fick mat ändå)

De här elefanterna bodde inte med de andra. Han till höger hette Victor och var lika gammal som mig.

Jag blir ledsen när jag ser djur som är lika smarta som mig inspärrade. Den här schimpansen hade full koll på allt som hände. Jag undrar vad han tänkte på. Säkert kärnfysik eller existensialism eller något sånt.

Det här var den enda stora apan som inte var deprimerande. Jag vet inte vad han gör eller varför, men om jag var instängd på ett zoo så skulle nog jag också göra det.

Sen tröttnade han och blev den mest deprimerande av alla. Han låg och stirrade på sina naglar och suckade djupt.

Gorillorna var också ledsna.

En hanumanlangur (egentligen heter det visst hulman på svenska, men det var så fult så det struntar jag i).
Jag hade kunnat stå och glo på dem hur länge som helst, men min familj tyckte inte det var fullt lika fascinerande som jag.

Det sorgligaste jag såg på hela veckan var nog den här pandan.

Lejoninna. Rawr.

The original patriark. Han ser rätt snäll ut ändå.

Min tjocka lilla katt skulle se rolig ut bredvid det här paret.

En tiger som inte var bengalisk och inte sibirisk. Den var rätt tuff ändå. Jag var lite rädd faktiskt, instinktivt.

Make love to the camera.

Tigertassar. Jag gillar tassar. Eller kattassar i alla fall.

Jag tänker mig alltid att alla afrikanska noshörningar har namn som börjar på N. Det är Nelsons fel.

Ponnyer. Synd att man inte kan domesticera zebror.

Om jag inte visste att det precis utanför bilden låg en halväten död fisk på bottnen så skulle jag vilja hoppa i vattnet.

Mer vatten. Och en brunbjörn. De hade isbjörnar och asiatiska svartbjörnar också, men de var tråkiga.

Dvärgflodhäst. Bättre djur än såhär finns knappt.

En "riktig" flodhäst. Och en anka som photobombar.
Ni anar inte hur svårt det var att fota flodhästarna. De simmade förbi glaset jättefort och man fick bara suddiga bilder på en nos eller en svans. De hade en liten unge med sig.

Dromedar. Av alla opålitliga djur så tror jag att kameler, dromedarer och lamor hamnar allra högst upp på listan. De är ute efter något. De är skumma.

Det var väl allt. Nu är jag klar för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar