måndag 28 december 2009

Go fuck yourself with your atom bomb

Poesi är ganska enormt fint. Känner min intellektuell som inbillar mig att jag förstår. Men det är bara det man kan göra väl? Inbilla sig? Man kan inte mer än tro att man förstår. Man kan inte kunna poesi som Ben Whishaw sa på bio.

America this is quite serious.
America this is the impression I get from looking in the television set.
America is this correct?
I'd better get right down to the job.


Speaking of which. Visst pajar den amerikanska manliga speakerrösten trailern till Bright Star? Mitt bland allt det fina brittiska edvardianska do you have John Keats' poem book? och my stitching has more maritial admirers than your scribblings put together och there is a holiness to the hearts affections så klämmer de in en riktig CNN-röst som abrupt påpekar att HEE WAS A DRRREAMERR!! men snälla han är ju poet så det fattar vi ju nästan och inledningen också eftersom han börjar med att berätta om en dröm.

Trailermakare är inte poeter kan vi ju sammanfatta det hela. De har säkert ölkepsar, snusprillor och jeans med buttcrack. När det kommer en film utan explosioner blir de troligtvis helt ställda.

Nog klagat nu.
Lyssna på den där dikten ovan.
mnehej, läs den då.

1 kommentar:

  1. ÅH!! jag älskar den dikten! finafina allen ginsberg... han är underbar (förutom att han får mig att känna att jag är född i helt fel tid ännu mer)
    och lyssna på dikten på spotify om du ine redan har gjort det, hans röst får mig att skaka. (flum det blev. hm.)

    men jag förstår, trailen var inte den bästa direkt.

    SvaraRadera