tisdag 23 mars 2010

Harrison är inte så billig.

Alla som har riktigt riktigt bra musiksmak och ett spotifykonto har väl lagt märke till att George Harrison inte är fullt så tillgänglig där som man skulle önska. Kanske har du sökt efter lite bra musik och ledsamt tvingats lyssna på en instrumetal version av My Sweet Lord, kanske har du suckat besviket och tänkt att det var ju trist att hans skivbolag ska vara så himla sniket.

Jag har en lösning här, precis som med min gamla vackra Lennonlista och i alla fall halva min Dylanlista så har jag samlat ihop en jämrans massa snygga covers. Inte billiga fula kopior, utan snygga, nytolkande, häftiga covers.

Paul McCartney, Belle & Sebastian, Yim Yames, Ella Fitzergald och Toto. På den vägen är det.


Och så kanske jag i hemlighet har hittat två riktiga Beatleslåtar på spotify fastän det egentligen inte borde finnas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar