tisdag 20 april 2010

5x2

Har helt glömt att berätta om mitt och Emilies projekt 5x2. Det går ut på att vi varje månad lägger upp en spotifyspellista med tio låtar, fem valda av Emilie och fem av mig, i vår facebookfansida och vår twitter.
Det är lite nya låtar som vi hittat under månaden, kanske lite gammalt återupptäckt, trevligt är det i alla fall, och man bör lyssna på låtarna.
Vi har hållit på med det i tre månader och har ingen aning om ifall någon ens lyssnar på låtarna. Här är alla spellistor vi gjort hittills:

Jag skulle kunna nämna något om min kompis vars projekt går ut på tio låtar per vecka i femtiotvå veckor, men det tänker jag inte göra, för jag tycker att 5x2 var först, alltså är det en mer orginell idé, alltså tänker inte jag länka. Man orkar inte spara femtiotvå spellistor som man inte gjort själv heller.

2 kommentarer:

  1. Jag är mycket väl medveten om att 5x2 var först, men skulle vilja belysa skillnaderna i de två projekten. Och att namnen är pinsamt lika.
    520 berättar mer om varje låt, mycket har en tanke. Och 520 rullar snart ut fler koncept. Såsom veckans video, repotage och kanske nyheter. :) 520 kommer även inom kort hänvisa till 5x2 som inspirationskälla. Att förneka det vore ju bara korkat.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg :))) Jag har helt glömt bort att skriva om 5x2 i min blogg, ska göras snarast. Imorgon kanske.

    SvaraRadera