onsdag 21 april 2010

Övrigt asballt i min skivsamling.

Femtio välspenderade nördiga kronor. Utgången singel! Raritet! Singlar med såna lappar på måste köpas. I alla fall när det är så fina låtar som Bigtime med The Soundtrack Of Our Lives.
(Den är så otroligt sällsynt att omslaget inte finns på nätet, även om man googlar i en timme. Herre min skapare.)

Kasett! (Självklart har jag ett kasettdäck på min stereo)
Ja, jag har The Beatles 1962-1966 på kasett och vinyl.
Jag tycker Sex Pistols är det finaste kasettet, det syns verkligen att min pappa ansträngde sig för att få det att se punkigt ut.

Inget mindre än David Bowies första singel från 1964. Innan han hette Bowie. Autentiskt. Oooooooh!!

Bee Gees ffs! Skitdålig singel från sextiotalet. En av alla skivor jag köpt för omslagets skull.

Lev Som En Gris Dö Som En Hund med autograf. Krunis är fin.

Dylanbootleg från Globen 2009 där jag, Sara, Johanna och Miranda hörs tydligt i bakgrunden.

Blur, Bustin' + Dronin'. Japanimport från början. Sånt trevligt kan man hitta när man egentligen ska köpa svensk nittiotalsrock att skicka till sin vän på andra sidan jorden. Åh begagnade skivaffärer ♥

Eftersom det var japanimport så fick jag med den här luriga grejen. Den var vikt tre gånger på mitten och således skitstor. Första halvan är en lång text på japanska, andra halvan är alla låttexter, inklusive japansk översättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar