onsdag 14 april 2010

Snoooooooooop 2

Apropå gårdagen: När jag var elva år, gick i sjätte klass och fick biljetter till coca-cola soundwave i globen så blev jag jätteglad. Jag skulle få se Avril Lavinge! Det var stort.
När jag kom hem från konserten kunde jag konstatera att varken Avril Lavinge eller Simple Plan hade varit höjdpunkten, utan vårt egna svenska förband Melody Club. För övrigt har jag på mig en Melody Club-tröja just nu, men det hör inte till saken. Faktiskt så hör inte Melody Club till saken alls.
Det jag ville prata om är Simple Plan. Ungefär mitt i deras del av konserten så sa frontmannen (vem det nu är, jag bryr mig mycket lite.) något i stil med "gillar ni Snoop Dogg?", fast på engelska så klart, men jag var elva, jag minns inte. Jag buade litegrann, för hip-hop var enligt mig en dödssynd, och jag var lite besviken på Simple Plan som förstörde sin image sådär. Men merparten av publiken jublade, och sångaren fick då hela globen att sjunga(?) "Snoooooooooooop!" som i den där låten jag la upp igår.
Luften tog slut i lungorna. Det var en mycket bisarr upplevelse, man tror inte att man ska se Simple Plan för att sjunga Snoop Dogg. Men det gjorde man alltså.

Och Avril Lavinge sög.
Random bild for your amusement. Autentiskt 70-talsmode, väldigt pimp, precis som Snoop Dogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar