onsdag 7 oktober 2009

Brett och Bret


Om man försöker googla Brett Anderson så kommer "Brett and Jermaine" upp som förslag.

Nej, för en gångs skull så googlade jag faktiskt efter sångaren i Suede (till höger i bilden). Han är inte så snygg, tänker jag analytiskt när jag får upp sökresultaten. Han har inte en jättesnygg röst heller faktiskt, eller... snygg, men inte helt ren hela tiden, och lite nasalt eller nåt. Typ.
Låtarna är bra i alla fall. Head Music heter skivan jag har hemma.
Och texterna är najs och stundtals ganska suggestiva. "So give me head, give me head, give me head music instead". Men nu ska vi inte glömma Bret och Jermaine bara för det, deras nästa skiva kommer ut den 28:e och heter "I Told You I Was Freaky". En av låtarna kommer att finnas som download till Rock Band. Yes, jag har gjort research.
Now to do research om väckelserörelsen och skriva den satans engelskauppsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar