söndag 4 oktober 2009

Indie

Jag älskar indie. Indie är den bästa musikstilen! (mja, kanske rankat jämsides med folkrock och psykedelia....)
De bästa indiebanden jag vet är nog First Floor Power, Hockey och Modest Mouse. Men The Embassy och The Slaves hamnar också högt på listan (den senare pga en konstig Robin Keller-obsession jag har).
Min senaste upptäckt är Acid House Kings, sextiotalsinspirerade och härliga. Två av deras låtar finns som gratis download på LastFM.com


Efterson många band är så indie att jag inte ens hittar bilder på dem, och andra band kanske är lite tveksamt estetiskt tilltalande, så att jag inte vågar bildgoogla dem, så blir det ännu en bild på hockey och ett omslag till en Slaves-singel.

1 kommentar:

  1. Var inte indie från början en genre för osignade band? Och vad har hänt med denna definition?

    SvaraRadera