tisdag 27 oktober 2009

Suggestiva låtar

Suggestiva låtar är najs. Alla håller säkert inte med, men jag tycker i alla fall det, så jag gjorde upp en lista på de najsigaste suggestiva låtarna någonsin.

L'amour á Trois - Stereo Total
Härlig låt om att ah trekant, det finns en tysk version också, tror att den är orginalet, men den är varken lika diskret eller lika snygg (tyska vs. franska liksom...). Jag insåg, när jag, efter mycket om och men, faktiskt förstod hela texten, att den är ganska enormt osubtil, men eftersom det är på ett språk jag inte förstår så tillåter jag mig att sjunga den högt för mig själv ändå.
Whoouuuooouo.... vive l'amour á trois!

Happiness is a Warm Gun - The Beatles
Well... Titeln kommer från National Rifle Associations slogan, och alla säger olika saker om John Lennons avsikter med den här låten; han drev med alla som läste in för mycket i hans texter, den handlar om heroin, den handlar om absolut ingenting, den handlar om sex. Personligen tror jag alla teorier är rätt, tror den handlar om allt.


Crawling King Snake - The Doors
Ja men kolla på titeln... Inte övertygad? Lyssna på hela texten då.
Upptäckte just att det faktiskt var Tony Hollins som spelade in låten från början, sedan lärde han sin brorson John Lee Hooker den och han spelade också in den, och slutligen spelade the Doors in den 1971. Det kan mycket väl ha varit den allra sista låten Jim Morrison någonsin uppträdde med då han sjöng den i en bar i Paris bara några veckor innan sin död.


Bendover Babies - The Soundtrack of our Lives
Återigen - texten. Lite jobbig att ha på hjärnan och gå och sjunga.

A Simple Desultory Philippic (Or How I Was Robert McNamara'd Into Submission) - Simon & Garfunkel
Det är mest textraden "I've been Ayn Randed, nearly branded. Communist, 'cause I'm left handed. That's the hand I use, well, nevermind!" som är suggestiv, men så är den också en av de bästa suggestiva textraderna någonsin.

Plastic fantastic Lover - Jefferson Airplane
Den här är en luring. Hela texten skvallrar om att det handlar om en sexleksak, men i själva verket är det en sång om ett stereosystem.

The Seed (2.0) - The Roots
Enormt söt och suggestiv. Från början en låt av Cody Chesnutt, de la typ på en rapvers. Skitkul. Bara lyssna på texten.

Okej så det var bara Cody Chesnuttversionen som gick att bädda in och så. Den är nästan bättre ändå.

Sodomy - Hair
Weeeeell... Titeln? Texten?
Den här låten är typ anledningen att Woof är min favoritfigur från Hair (det, och att han på frågan om han är bög svarar: "Well, I wouldn't kick Mick Jagger out of my bed, but uh, I'm not a homosexual, no.").


Erotica - Madonna
Sooom sagt... texxxxten!
"Give it up, do as I say. Give it up and let me have my way. I'll give you love, I'll hit you like a truck. ill give you love, I'll teach you how to *stön som sneakily dränker det sista ordet som antagligen ska vara - oh let's just say it - fuck*"

Den bästa sparade jag till sist såklart.
Head Music - Suede
Låten finns inte någonstans på hela internet, vilket suger en hel del, men har du Spotify kan du kolla upp den där. Här har du den.
Refrängen går i alla fall "So give me head, give me head, give me head music instead". Härligare och mer träffsäker suggestivitet får man leta efter, vilket jag gjorde, nästan resultatlöst, tyckte jag först, men njä. Det blev en redig lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar