onsdag 17 februari 2010

¿Comprende?

Ett litet öppet brev till herr(/fru/fröken) "stäng. av. datorn."

Jag önskar jag kunde stänga av datorn, men jag måste ha den för att kunna komma åt ungefär hälften av de där läxorna. Och även om jag gör en annan läxa så måste datorn vara på, för jag har all min pluggvänliga musik på datorn, och nej, jag kan faktiskt inte tänka utan musik. Utan musik mår jag liksom inte helt bra. Sedan kanske det kan vara så att jag så förfärligt mycket längtar efter att få prata med en människa, och jag måste ha koll på om den människan skulle logga in, och därför kan jag inte stänga av utan har datorn surrande i bakgrunden även när jag ligger på sängen och läser en bok som jag inte vill läsa.
Och dessutom är jag beroende av internet, det är sådana som jag som såg till att maskinerna kom till makten och började odla Keanu Reeves i näringslösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar