lördag 27 februari 2010

Phir milenge, so long, hasta la vista, vi ses, auf widersehen.

Imorgon tar jag tåget åt nordväst. Där ligger nämligen Åre. Jag vill inte åka till Åre. Det är sportlov och det kommer vara så jäkla mycket folk så jag kommer drunkna, dö, kvävas. Kommer lära mig se det där fula, äcklande i mänskligheten, det som alla pratar om men som jag aldrig ser för att jag är alldeles för förblindad av mänsklighetens goda sidor (de finns, jag lovar!).

Imorgon börjar också holi. Ni vet, när alla indier springer runt på gatorna och är glada och kastar färg på varandra. Jag har ingen aning om varför de gör det, men det är alldeles säkert en roligare tradition än surströmming.

Så the place to be nästa vecka tycker inte jag är Åre, utan snarare typ New Delhi. Eller vilken stad som helst i Indien är faktiskt okej, även Udaipur, som jag bara slumpmässigt pekade ut på en karta för att ha som exempel här alldeles nyss.

Nu ska jag ju som sagt inte till Indien, så under tiden jag är borta ska jag roa mig med Bollywoodfilmer på datorn (den åker ju med, såklart). Just nu laddar jag ned filmen Devdas, den som Caspian har tjatat om så mycket. Jag fick nämligen en remake av den förut, och jag vill se orginalet först. Fast det riktiga orginalet är väl egentligen filmatiseringen från 1927, men orka se den när det finns en Shah Rukh Khan-version tillgänglig.
Så, medans jag är borta: roa er med den här trailern istället.


Och om ni fortfarande saknar mig så kan ni ju kolla på mina videobloggar från Bollywoodfilmkvällen. [1] [2]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar