torsdag 11 februari 2010

My name is Khan, and I'm not a terrorist.

Hehe, musche! Skämt åsido så är Shiv Sena dumma i huvudet och jag tycker inte att man bara ska vandalisera Shahrukhs vackra ansikte såhär. Imorgon kommer en film ut på biografer i intesverige. Den handlar om en indisk kille som har asbergers, är muslim och bor i USA. Allt är frid och fröjd, han är gift med Kajol, han var den mittimellangamla Jamal från Slumdog Millionaire när han var liten, nu när han är vuxen är han Shahrukh Khan, verkar rätt schysst va? Enligt Wikipedia men inte IMDB så är också min favorit Vinay Pathak med i filmen.
Sen händer 9/11. Och alla amerikaner bara men hallå jävla muslimjävel! Och alla hatar muslimer.
Filmen säger: Alla är lika värda och religion har fucking ingenting med saken att göra.
Och alla bara jaa, jo det låter ju helt rimligt faktiskt.
För övrigt så heter filmen My Name Is Khan, det har inte med Shahruk att göra. Khan är ett jättevanligt muslimskt efternamn i Indien bara. (Så nu vet ni att tigern i djungelboken är muslim, det ni.)

Och sen (och märk väl, det här är inte i filmen utan i verkligheten) så kommer dumma partier (Shiv Sena, jag pratar med er *onda ögat*) och ogillar alla som inte kommer från Maharashtra. Särskilt hatar de pakistanier (efter 2008 kan jag nästan förstå fördomen), men folk som kommer från andra delar av Indien och sen kommer till Mumbai (som ligger i Maharashtra) och snor alla jobb är ju också dåliga människor tydligen.
Anywho så börjar cricketsäsongen och de dumma partierna säger nej till pakistanska cricketspelare, ner med pakis! Och Shahrukh Khan, som är muslim precis som pakistanierna och äger ett cricketlag säger att nejmensnällanån, jag har visserligen inga pakistanier i mitt lag, men såhär kan man ju inte göra, ni kan ju inte bara hata alla pakistanier, oschysst, en sån här regel ogillar vi i Kolkata Knight Riders.
Och partierna goes CRAZY! Wuuuarrgh! Jävla utböling! Du ska inte tro att du kan komma från New Delhi och jobba i vår stad (fastän du är typ bäst och har introducerat resten av världen till Bollywood)! Jävla muslimjävel! Jävla... jävla... jävla pakistankramare!! Jävla pakistanier! Jävla dumma jävla muslimjävlapakistanierbajskorv!
Och så börjar de trasha alla biografer som ska visa den där filmen My Name Is Khan. Som handlar om tolerans. De bränner filmaffisher och hotar hans barn och säger i nationell TV att de ska slå'n på käften och sådär.

Hallå!?
Jävla idioter. Filmen handlar om tolerans och att muslimer är människor precis som de kristna amerikanerna och de... hinduistiska... indierna...?
Hur svårt är det att förstå på en skala?



Den visas inte i Sverige för SF tror att de tjänar mer pengar på att visa Göta Kanal 3 i några veckor till.
När den kommer ut på dvd dåfaaaan. Då ska jag köpa den, kolla på den och skicka mig själv i ett kuvert till Shahrukh Khan så att jag kan hoppa ut ur det när det kommer fram och skrika "You're like super-awesome! Come on, gimme a hug!" och sen kan jag äta middag med honom och vara värsta supercoola utlänningen som hans barn gillar och hans fru stirrar avundsjukt på.

Fast då skulle nog Shiv Sena tycka att han är ännu mer landsförrädare...


Med reservation för att jag inte fattat hela situationen helt rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar